Jednou z oblíbených metod výuky na naší škole jsou Centra aktivit.
Jde o jednu z novějších metod výuky, při které vzniknou ve třídě různě zaměřená Centra aktivit, např. vlastivědné, jazykové, čtenářské, výtvarné, matematické, přírodovědné či tvořivé a hravé.
Činnost v centrech rozvíjí základní dovednosti, kterými si děti zároveň přirozeně obohacují i své vědomosti. Často i samy navrhují nejlepší cestu ke splnění úkolu.
Používáme různé zdroje informací, např. ve třetí třídě již hledají ve Slovníku spisovné češtiny, v Pravidlech českého pravopisu, v atlasech i v různých encyklopediích, v knihách nebo na internetu.
Každý den v týdnu pracuje žák v jiném centru. Činnost je někdy samostatná, někdy, a to většinou, spolupracují dvojice nebo celá skupina. Děti si pomáhají podle svých možností a schopností, tak aby každý měl svůj podíl na výsledku.
Samy pak hodnotí, jak se jim pracovalo, kde dobře, kde měly problémy, co bylo jejich příčinou a jak si s nimi poradily. Zcela přirozeně si na konci dne vzájemně předávají rady, aby se druhý den každému v novém centru pracovalo lépe.
Děti takto pracují rády, baví je to a zapojí se najednou všechny, což je při frontální výuce někdy obtížné. Tímto způsobem se například učí řešit úkoly, respektovat jeden druhého, pracovat v týmu i samostatně a zároveň, aniž by si to možná uvědomovaly, získávají spoustu nových vědomostí.