studijních předpokladů žáků 7. ročníku
Naše sedmá třída se podrobila srovnávacím testům sedmých ročníků k vyhledávání žáků s předpoklady k vysokoškolskému studiu. Celkem bylo testováno 13 799 žáků ze 461 školy v České republice. S nimi byla také naše sedmička srovnávána. Pokud by se všechny tyto školy seřadily podle výsledků na 100 stupínků a nahoře by byli ti nejlepší, naše škola by stála na 35. stupni.
Kromě testu, který měl odhalit obecné studijní předpoklady žáků, sedmáci ještě vyplňovali dotazníky. Z nich vyplynuly některé zajímavé názory:
- Nikoho ze sedmičky učení nebaví.
- Pro život jim však vzdělání připadá důležité.
- Cítí, že jsou schopni běžně mluvit před svými spolužáky (např. přednést referát, zarecitovat báseň...).
- Hlavními překážkami k dosažení lepších výsledků jsou pro ně obtížnost učiva, způsob výuky učitelů, případně jejich spolužáci. (Kam se poděla sebekritika?)
- Mezi jejich zájmy patří především televize, hudba, kamarádi a zvířata.
V testu studijních předpokladů nejlépe dopadli: Lucka Fendrychová, Ondra Biernačik a Jirka Nechvátal.
Trochu zarážející je, že valná většina rodičů neprojevila zájem o seznámení se s výsledky testů svých dětí.