Centra aktivit IV. třída

Autor: Dagmar Sedláková <sedlakova.dasa@seznam.cz>, Téma: Vzdělávání, Vydáno dne: 06. 11. 2009

Výuka trochu jinak

V týdnu od 2. 11. do 6. 11. 2009 jsme ve IV. třídě pracovali v centrech aktivit. Na děti čekalo několik různých úkolů, ve kterých si zopakovaly, co již znají, ale také se naučily něco nového.
Všichni se během 4 dnů vystřídali ve čtyřech centrech.
1) Vydali jsme se českými pověstmi po stopách Kroka a poznali jsme jeho 3 dcery.
2) Násobilka a pastelky nás dovedly k mapě České republiky, tu pak děti využily spolu s atlasem pro hledání důležitých informací o ČR.
3)Pohráli jsme si s pohádkou K. J. Erbena, kde jsme se zaměřili na její děj a ilustraci postav Rozum a Štěstí.
4) Nejoblíbenějším centrem se podle očekávání stala dílna, kde si každý trochu odpočinul, vyrobil si 3 záložky a obalil svou čítanku. I když, jak se ukázalo, mnohým to dalo nejvíce práce za celý týden.

Děti si vyzkoušely různé metody učení. Zjistily, jak obtížné je číst, když ostatní mají jiný úkol. Musely hledat informace v přečtené pověsti, aby mohly vyplnit pracovní list. Jen znalost násobilky a abecedy je dovedla k mapě ČR a v ní našly správné odpovědi na zadané otázky. V knížkách hledaly názvy pohádek K. J. Erbena a B. Němcové, pak poskládaly rozstříhanou osnovu pohádky a musely ji bezchybně přepsat, poté přišel čas i na fantazii a ilustraci. V dílně se zase neobešly bez vzajemné spolupráce.
Jediné, co děti při práci trápilo, byly přestávky. Při těch se totiž nesmělo pracovat.

Fotografie:zde