Žáci 6., 8. a 9. třídy na přírodovědné exkurzi.
Krok za krokem vodním tokem.
Naše exkurze začala seznámením s druhy toků a s vodními živočichy. Následovaly skupinové práce, které pokračovaly ve venkovním areálu. Někteří naši spolužáci se přezuli do holínek a začali s výlovem kamenů, na kterých byli vodní živočichové. Výzkum mohl začít. Dozvídali jsme se názvy živočichů, jako třeba beruška vodní nebo ploštěnka mléčná. Když nám vypršel čas, chystali jsme se zpět do hlavní budovy. Byli jsme venkovním prostředím tak nadšeni, že jsme nechtěli zpět. Byl to moc pěkný výlet.
Život v mokřadech
Dozvěděli jsme se, že mokřady vznikají přírodně a většinou jsou chráněny. Nacházely se i na českobrodsku. Bohužel je ohrožuje vysychání. Pozorovali jsme živočichy, které jsme nalovili v tůni: nymfu motýlice, nymfu jepice, pulce žab, skokana zeleného, bruslařky, pijavice, ploštěnky a splešťuli blátivou.. Z rostlinstva jsme viděli například rákos, kosatec, olši a vrbu. Jedním z úkolů bylo také sestavit krátkou báseň, která bude obsahovat alespoň čtyři z těchto slov: žába, pulec, komár, vážka, voda, vrba, orobinec.
Žába žije ve vodě,
skáče, kuňká vesele.
Komár na ní smutně kouká,
že nemůže taky kuňkat.
Pulec plave ve vodě,
vážka sedí na vrbě.
Autoři: žáci 6. a 9. třídy